Yin

Bij Yin yoga draait het om overgave en ontspanning.

Pezen, bindweefsel en gewrichten worden verbeterd.

Fysiek
Je blijft in elke houding 3 – 5 min. Het is gericht op het bereiken van een specifiek deel van het lichaam om daar compressie of stretch te creëren of spanning op te lossen.
Het is de bedoeling dat de rest van het lichaam zo ontspannen mogelijk blijft.
Doordat je lang in een houding blijft, werk je op een dieper niveau dan de spieren, je werkt op het bindweefsel (fascia) waardoor je blokkades opheft, ruimte creëert die er eerst niet was en je wordt flexibeler.

Mind
Het bereiken van een fysieke grens kan weerstand creëren zowel lichamelijk als mentaal. Het hiermee omgaan is juist een belangrijk onderdeel van de les. Denk daarbij aan rustig en ontspannen te blijven, te leren kijken naar gedachten en gevoelens die bij je opkomen zonder je daarmee te identificeren en te accepteren wat er op dat moment aanwezig is.
Ideaal moment om daar op de yogamat mee om te leren gaan, zodat je het kan gebruiken wanneer je van de yogamat af stapt.

Er wordt gebruik gemaakt van yogamatten, -blokken, -kussens, -riemen en -dekens.

Neem contact met mij op

06 - 19 60 05 81

info@bymarisa.nl

Max de Haasstraat 10, 1087 MD, Amsterdam